{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde bider. Det har de altid gjort. Og det bliver de nok ved med
  • #1   23. jul 2012 Ja- man burde vedtage en lov om at hunde fik fjernet deres tænder, og fik et gebis - så kan man have kontrol over hvornår de må bruge gebisset smiley

• #2   23. jul 2012 Hvis man skal reducere antallet af bidskader, skal man sætte ind over for de hunde/hundeejere der rent faktisk har udvist farlig adfærd.
    I stedet for at lovliggøre racer, burde man bruge ressourcer på at give påbud til de hunde der skaber "frygt og rædsel" .

• #3   23. jul 2012 Nok derfor man i mange år har råbt om et hundekørekort -

• #4   23. jul 2012 Citron Du har måske ret.
    De seneste dages debat er tæt på at have mig overbevist.
    Jeg har lært at nogle af de ting, jeg troede var almen viden og sund fornuft. Er fremmede for selv hundeejere i dette forum

• #5   23. jul 2012 Orla havs (S) argument er måske ikke intelligent. Men han er da ærlig smiley

• #7   23. jul 2012 Prøv igen serveren er lidt søvnig

• #9   23. jul 2012 Vi har jo et "tavlepåbud" for racer på positivlisten.
    Straffen for overtrædelse af hundeloven er høj. Problemet er at den ikke bliver håndhævet.

• #10   23. jul 2012 Hundeloven har haft den virkning her, at jeg stort set ikke ser muskelhunde i området.

Vi har 2 lidt ældre hunde gående, som der aldrig har været problemer med.

Alle de tvivlsomme hunde og ejere , som inden loven holdt til i parken, ser man slet ikke mere.

Så et eller andet har loven været medvirkende til

• #11   23. jul 2012 Det viser meget godt den virkning medierne har.
    Mange mener jo loven har virket, da det ikke har været så mange bid episoder.
    De har dog taget fejl, og baserer deres antagelser på hvad medierne viser.
    Det bliver spændende at se næste år hvad det ender ud med, når loven skal tages op igen.
    Tror ikke på at polittikerne vil erkende loven har spillet fallit, og er bange for vi får yderlige stramninger.
    Der kommer nok til at gå nogle år, inden de forbud er væk.

• #12   23. jul 2012 René - Jeg tror gerne, at du ikke ser så mange mere, for de kommer nemlig her ud, og lufter dem i vores skov.
    Vi møder løse hunde hver eneste dag i skoven, selvom det et skiltet med, at hunde skal være i snor.
    Forleden så vi en mand på en eng, med to løse hunde. Det lød som om de legede en meget voldsom ruske leg. Lidt efter, da der var fri bane, gik vi samme vej, og der hvor hundene havde tumlet omkring, lå der et totalt flået rålam.

Det er sjældent, at jeg ser nogle med hund i snor, og jeg har endnu ikke set en hund med mundkurv, uanset race. Der har aldrig været så mange løse hunde, som i det sidste års tid.

Her i nærheden er der en lille p-plads ved en sø. Der kommer folk kørende til med hundene, og så bliver de bare lukket ud af bilerne, og fiser rundt og jagter ænder og andet vildt.
    Jeg fatter ikke hvad folk tænker på.

(jeg har ikke nævnt nogle racer, men der er en stor del af dem, som ifgl loven skulle have snor på alle offentlige steder, og ikke kun i skoven). ---redigeret 07:18, pga forglemmelse.

• #13   23. jul 2012 Det lyder sgu trist Hanne smiley

en overgang oplevede vi det også meget ved bagsværd sø, men lang tid siden jeg har set det dernede

• #14   23. jul 2012 Der står
    "Den har kun betydet, at borgerne er blevet trygge på et falsk grundlag, "

Det er jeg meget uenig i... jeg mener tvært imod at borgerne er blevet meget mere utrygge..
    næsten ligemeget hvilken hund man har så spørger folk om det er en af de der farlige kamphunde..
    Mops.. fransk bulldog.. Og ja sågar whippet får pludselig "farlig hund.. PAS PÅ" prædikat.

Hvad får vi ud af at borgerne lever i frygt ?

• #15   23. jul 2012 Lige hvor vi bor er der sket et fald i antallet af listehunde. Men generelt ser jeg flere listehunde på gaden rundt omkring end jeg gjorde før loven trådte i kraft. Og STORT set ingen med mundkurv! Og rigtig mange uden snor.

• #17   23. jul 2012 Er der ikke nogen, der kan forklare mig, hvad det er, man forestiller sig med det hundxekørekort? Jeg oprettede en tråd for en tid siden, hvor der blev talt utrolig meget om, at det var vejen frem, men der kom ikke rigtig nogle bud.

Hvem skal stå for det, hvad skal det koste, gælder det generelt eller resten af livet, gælder det alle racer, hvad med alle dem, der har hund i forvejen, hvem skal kontrollere kortet, skal man have kørekort for atlufte en vens hund en enkelt gang, skal man have det for at passe en hund en uge for andre osv osv.

Jeg kan godt se idéen i det, men jeg har virkelig svært ved at se det fungere sådan helt praktisk

• #18   23. jul 2012 Nårh ja, skal hele husstanden have kørekort eller bare ejeren af hunden, hvad hvis man har en hund og flytter sammen med en ven, en ny kæreste, dennes børn, skal børn i en husstand med hund have kort, hvis ja, fra hvilken alder og skal de så have et nyt, når de bliver voksne?

• #19   23. jul 2012 Efter min mening var det en HOVSA lovgivning som blev vedtaget da politikkerne gik hen over hovedet med hvad eksperterne havde anbefalet og den var forhastede....efter min mening er det eneste rette at have et dyrepoliti i DK og at hundeloven bliver taget op til revurdering hvor man inddrager fagfolkets anbefalinger og lytter til dem i forhandlingerne så hundeloven bliver en succes.

• #20   23. jul 2012 nu er det jo ikke blot listehunde der bidder ..der gør eksempelvis osse mange gravbasser smiley

• #21   23. jul 2012 Jeg ser meget sjældent en listehund, tror at en i nærheden har en men enten bliver den aldrig luftet eller også gør de det i om natten.
    Forøvrigt et sjovt argument socialdemokraten Olav kommer med.
    Jeg tror at kørekort er vejen frem, dog er der som Marianne skriver mange spørgsmål der skal tages stilling til og det kræver kontrol, for alle de love uden kontrol er intet værd.
    Min bekymring er at hvis man ikke finder et godt alternativ til at forbyde racer så vil listen blive længere og længere.

• #22   23. jul 2012 Reiki, nu er det ikke det hunden bider der har ligger til grund for loven, men skaden den gør når den bider, derfor er gravhunden ikke relevant i diskussionen.

• #23   23. jul 2012 Magyar
    Ja det er lidt irriterende, for det er jo fint nok at sige, det er vejen frem, men det skal også lige kunne fungere. Det er ikke fordi, jeg er modstander af hundekørekort, jeg kan bare ikke helt se det for mig, men hvis nogen kunne forklare det, ville jeg måske synes, det var en fin idé smiley

• #24   23. jul 2012 Marianne, jeg har i en anden tråd som jeg selvfølgelig ikke kan finde nu, skrevet mit forslag til hvordan et hundekørekort som jeg kalder hundelicens kan fungerer.

Alle skal betale en hundeskat, denne skal bruges til delvis at financierer et " dyrepoliti" uden kontrol er ingen lov noget værd.
    Man kan til at begynde med indføre denne licens for nogle racer da det bliver for omstændigt at indfører det for alle samtidigt. jeg kunne forestille mig at man vælger licensen til de racer der nu er på listen og senere tilføre racerne fra obs listen for derefter at fortsætte med de store racer ( stor skade) og til sidst de små racer.
    Denne licens burde indeholde noget teori, som skal bestås inden hundekøb for nye førstegangs ejere. , et lydighedskursus og for visse racer en mentaltest som man har i eks Tyskland hvor man tester hund og fører.
    Hvem skal have licensen?
    Her mener jeg man kan have flere varianter, for de små racer der ikke gør stor skade på andre, er det ok at ejer har licens.
    For de store racer der er på listen eller obs listen idag, skal alle der lufter hunden have licens.
    Racerne derimellem vil jeg overlade til de racekyndige at placerer i enten den ene eller den anden gruppe da jeg ikke har kendskab nok til at give mit bud på det.
    De der har haft hund i X antal år skal bestå teorien ikke andet hvis de kan bevise at de har haft hund i X antal år uden anmærkninger hos politiet.
    Skal en hundepasse have licens, ja til de racer der idag er på listen og obs listen, nej til resten.
    Nu vil der sikkert være 100 huller i mit forslag og det er der jo i alle love men kan ikke lave en lov der tager højde for alle folks kreative ideer.
    Konsekvens af ikke at have licens, 1 gang bøde, 2 gang bøde 3 gang fratagelse af hund og forbud mod at eje hund i fremtiden, gør man det alligevel fragtages hunden og bøden er 50.000.
    Licensen kan registreres og samkøres med hunderegistret.

• #25   23. jul 2012 Mamma
    Skal alle som i alle mennesker betale hundeskat eller alle hundeejere? Hvis det er hundeejere ser jeg en administration så stor for mig. Tilmelding når man får en hund mere, afmelding når hunden dør eller skifter hjem. Måske kunne det kombineres med hunderegistret, men jeg tror godt nok stadig, det ville koste.

Jeg må indrømme, jeg også ser det som en ordentlig gang rod at få fundet frem til, hvem der har hvilke hunde og derved skal have hvilken licens og det bliver sikkert heller ikke nemmere end det er nu, at finde rundt i, hvad den enkelte hund rent faktisk indeholder

• #26   23. jul 2012 Magayr, nej man skal have bestået et terori kursus, lydigheden kan man jo først tage når man har hunden, sorry hvis jeg ikke var tydelig.
    Marianne, Alle hundeejere og ja der er en del administration men det kan sammenkøres let med hunderegistret og skat.
    Jeg er enig i at der er nogle problemer der kal løses men alternativet som jeg ser det er at flere og flere hunderacer bliver forbudt, da jeg ikke tror at man fjerner de forbud der allerede findes uden at have et alternativ.
    Der er en anden tråd herinde om hundeloven og i den vedlagte artikel er et hundekørekort et af politikernes alternativer til ophævelsen af de forbudte racer.
    Jeg håber så at hvis de beslutter et hundekørekort at de tænker sig bedre om end de gjorde da de lavede hundeloven.

• #27   23. jul 2012 Hihi man kan ikke lovgive mod klovne smiley nej seriøst så må man prøve igen, der er vel noget der siver ind smiley det er jo ikke raketvideskab at gå et lydighedskursus.
    Jeg mener ikke at dette lydighedskursus skal være et B kursus, bare lidt snor træning, indkald , og almindelige ting man kan bruge når man lufter sin hund.

• #28   23. jul 2012 mamma....der kan da godt være tale om en stor bidskade efter en gravhund for det er jo ikke blot det øjet ser men osse hvad det gør ved sjælen

• #29   23. jul 2012 Reiki, ja det kan du have ret i , men så ska vi jo bare forbyde alle hunde smiley
    Arene på sjælen kan hele, det kan en død hund ikke.

• #30   23. jul 2012 Giv folk nogle klækkelige bøder hvis deres hund bider andre folk og hunde

• #33   23. jul 2012 Rene

<b> Hundeloven har haft den virkning her, at jeg stort set ikke ser muskelhunde i området.

Vi har 2 lidt ældre hunde gående, som der aldrig har været problemer med.

Alle de tvivlsomme hunde og ejere , som inden loven holdt til i parken, ser man slet ikke mere.

Så et eller andet har loven været medvirkende til </b>

Fuldstændig enig. Jeg oplever det samme.

• #35   16. sep 2012 Og her er antallet stagneret. Hundene er kommet i snor - så jo - jeg hilser loven velkommen.

Kommentér på:
Hunde bider. Det har de altid gjort. Og det bliver de nok ved med

Annonce